Co se stane, když si pořídíte Medevio?
Paní doktorka celý proces lehce a přehledně shrnula do následujících kroků:
1. Méně telefonátů
Sestřička přestane v exponované časy zvedat telefony, aniž by se bála, že někoho poškodí – pacienti se totiž naučí své požadavky napsat do Medevia, případně je nadiktovat na záznamník, pokud si pořídíte i chytrou ústřednu.
2. Jednodušší komunikace v ordinaci
Sestřička a lékař si přestanou navzájem vysvětlovat detaily různých pacientských požadavků, neboť je budou mít černé na bílém v aplikaci. Přes Medevio také můžete dostávat nebo naopak odesílat různé druhy dokumentů – propouštěcí zprávy z nemocnice, výsledky různých vyšetření, žádanky pro pacienty a podobně.
3. Efektivnější práce sestřičky
Sestřička v ušetřeném čase edukuje pacienty, stahuje glukometry, nasazuje senzory, fotí oční pozadí, vyplňuje formuláře... Prostě vydělává ambulanci peníze a doktorovi šetří čas.
4. Snadná komunikace pro rodiny
Příbuzní starších pacientů budou mít konečně nadstandardní podmínky pro komunikaci s ošetřujícím lékařem. Domluví elegantně pro svého tatínka, maminku, babičku nebo dědečka vše, co je potřeba.
5. Dokonalý přehled pro pacienty
Různá doporučení, která pacientům přes Medevio pošlete, budou v psané formě. Pacient si je tudíž může kdykoli znovu přečíst, nezapomene je a ani je nesplete. Docela často také přes Medevio titruji s pacienty dávkování léčby, např. antihypertenziv. Odeslaná doporučení a pokyny pohodlně překopírujete do dekurzu a vykážete příslušnými kódy pro telefonickou konzultaci či edukační pohovor.
6. Přehledný objednací systém
Zmizí papírový objednávací kalendář. Objednávací systém bude v počítačové formě, nádherně přehledný, bez poškrtaných políček. U jakéhokoli pacienta můžete mít připsanou důležitou poznámku.
7. Méně starostí s plánováním termínů
Pokud jim k tomu dáte svolení, budou se pacienti moci sami objednávat ke kontrolám a případně si měnit termín návštěvy. Naše ambulance toho využívá, pacientům se to líbí a my jsme také velice spokojeni.
8. Více ošetřených pacientů
Obložnost ambulance se zvýší – systém totiž pacienty na plánovanou kontrolu s předstihem upozorní. I když se pak klient z kontroly omluví, stihnete si na uvolněný termín pozvat jiného pacienta.
Trpělivost přináší výsledky
MUDr. Tomanová upozorňuje, že změna se nestane ze dne na den. Je potřeba pacienty nový styl komunikace postupně naučit, znovu a znovu jim vysvětlovat, jak důležité to je pro vaši práci. Zvláště těm starším se do toho nechce. U nich je potřeba delegovat vyřizování požadavků na jejich potomky, což podle paní doktorky funguje naprosto perfektně. MUDr. Tomanová by podle svých zkušeností nejprve zavedla elektronickou komunikaci bez telefonního záznamníku a teprve po nějaké době, až se pacienti naučí komunikovat písemně, by přidala telefonní ústřednu, která pokryje potřeby i těch úplně nejstarších a osamocených pacientů.