Nápověda: Komunikace

Jak funguje chat s pacientem, ať už má aplikaci nebo ne.

Není to chat

Pacienti jasně vidí, že reagujete jen v ordinační době, takže se nemusíte bát, že pacient bude vyžadovat okamžitou odpověď. Obzvláště, pokud máte nastavenou ordinační dobu.

1. SMS či zpráva do aplikace

  • Pokud má pacient nainstalovanou mobilní aplikaci a je v ní přihlášen, zpráva dorazí jako notifikace na telefon.
  • Pokud pacient aplikaci nemá, zpráva odejde jako běžná SMSka.

Doporučujeme pacienty navádět, aby si vždy, pokud je to možné, aplikaci nainstalovali. Zprávy do aplikace nás totiž nic nestojí a snadno se dají přikládat i přílohy.

Pokud pacientovi přijde zpráva ve formě SMS, může na ni i odpovědět a odpověď se vám objeví v požadavku u daného pacienta, čili – v Medevio to nepřehlédnete.

Za SMS zprávy vám Medevio navíc nic neúčtuje. Platí, že ať už odchází jakákoliv forma zprávy, počítá se pouze jeden daný požadavek.

2. Jak poslat zprávu pacientovi?

Komunikace přes Medevio nemusí být jen jednostranná, pacienta můžete kontaktovat i vy, kdykoliv potřebujete.

Uděláte to jednoduše několika způsoby, nicméně vždy je to přes vytvoření požadavku z vaší strany:

1. Klikněte na ikonku "+" na stránce Čekající požadavky

→ otevře se vám okénko Vyberte pacienta – najděte pacienta, kterého chcete kontaktovat
→ klikněte na něj a vyberte typ požadavku, který chcete vytvořit (např. Chci zjistit výsledky odběrů, pokud chcete pacientovi odeslat v příloze soubor s jeho výsledky)
→ vyplňovat nic nemusíte, jen klikněte na Odeslat (= tím se vytvoří požadavek, pacient zatím není nijak notifikován, ale poždavek může ve svém účtu dohledat)
nyní napište v pravé části Komunikace pacientovi zprávu nebo přiložte dokument

2. Vyhledejte přes lupu na horní liště konkrétního pacienta

→ klikněte na něj a otevře se Karta pacienta
→ použijte ikonku "+" vpravo nahoře a vyberte typ požadavku, který chcete vytvořit (např. Chci zjistit výsledky odběrů, pokud chcete pacientovi odeslat v příloze soubor s jeho výsledky)
→ klikněte na Odeslat (= vytvoří se požadavek, pacient zatím není nijak notifikován, ale poždavek může ve svém účtu dohledat)
→ otevřete nově vytvořený požadavek
nyní napište v pravé části Komunikace pacientovi zprávu nebo přiložte dokument

3. Modul Pacienti na horní liště

→ v seznamu vyhledejte pacienta, kterého chcete kontaktovat a klikněte na ikonku očička vpravo
→ otevře se Karta pacienta, pak pokračujte stejně jako v bodu 2

3. Šablony

Šablony zpráv si vytváří lékař/sestra. Najdete je v jakémkoliv požadavku vpravo dole pod tlačítkem "Šablony zpráv".

Novou šablonu vytvoříte kliknutím na ikonku "+".

Pokud jste odeslali pacientovi zprávu, kterou byste si rádi uložili mezi své šablony, stačí na tuto zprávu najet myší a kliknout na ikonku srdíčka, která se objeví.

Snímek obrazovky 2024-06-02 v 19.58.49.png
Snímek obrazovky 2024-06-02 v 19.59.29.png

4. Jak je to s e-maily?

Z důvodu chabého zabezpečené e-mailové technologie a obecné nekompatibility s GDPR většinou nepodporujeme e-mail jakožto kanál pro komunikaci s pacienty.

5. Jak je to s přílohami?

Je snadné odesílat pacientům přílohy i je od nich přijímat. Pokud pacient nemá aplikaci Medevio, příloha je poslána jako odkaz a pacient ji uvidí až po přihlášení.

Z pohledu pacienta je rovněž řádově pohodlnější používat aplikaci. Pokud chce pacient odeslat přílohu, musí využít mobilní nebo webovou aplikaci. Skrze SMS/MMS to bohužel není technicky možné.

6. Notifikační zprávy pacientům (upozornění na blížící se termín)

Pokud je pacient objednaný v Medevio kalendáři, chodí mu den předem upomínka formou SMS/notifikace do aplikace.

Při vytvoření rezervace:

  • pacientem: pacientovi přijde email a má možnost si událost jednoduše přidat do svého kalendáře (např. Google/iOS kalendář)
  • lékařem: přijde SMS/notifikace do aplikace

7. Jak dlouho pacient může v požadavku komunikovat?

Konverzace se automaticky po určitém počtu dní od poslední aktivity uzamkne a pacient vás tedy bude muset kontaktovat v novém požadavku.

Výchozí nastavení je 30 dní, počet dní můžeme dle vašeho přání měnit, v tomto případě se na nás neváhejte obrátit na emailu podpora@medevio.cz.

Počítejte prosím s tím, že u čísel 2 a menších to povede k většímu počtu pacientů, jejichž SMS odpovědi nebudou doručeny. Přijde jim automatická odpověď, aby zprávu poslali přes Medevio.

Tento web používá soubory cookie
Používáme cookies k analýze návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklam. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy.

Cookie Settings

We use cookies to improve user experience. Choose what cookie categories you allow us to use. You can read more about our Cookie Policy by clicking on Cookie Policy below.

These cookies enable strictly necessary cookies for security, language support and verification of identity. These cookies can’t be disabled.

These cookies collect data to remember choices users make to improve and give a better user experience. Disabling can cause some parts of the site to not work properly.

These cookies help us to understand how visitors interact with our website, help us measure and analyze traffic to improve our service.

These cookies help us to better deliver marketing content and customized ads.