Aneb naše elektronická žádanka. Referujte své pacienty k jiným lékařům nebo si je naopak nechte referovat. Digitálně. Pohodlně.
Referování v Medevio funguje jako cílená digitální žádanka. Potřebujete poslat pacienta na vyšetření ke specialistovi, zažádat o RTG nebo laboratorní vyšetření? Chcete konzultovat složitější případ s kolegou? To vše s naším referováním vyřešíte bez jediného papíru.
✅ Plně digitální komunikační kanál mezi dvěma lékaři
✅ Možnost zpřístupnit obsah pacientovi
✅ Předdefinované šablony odpovídající běžným žádankám
Jak referování funguje?
Přijímající klinika si vybere, jaké typy referencí chce přijímat.
Referující lékař vytvoří požadavek, vybere cílovou kliniku a vyplní požadované údaje.
Přijímající klinice vznikne nový požadavek ve frontě a automaticky se vytvoří pacient v kartotéce ve stavu Čekající.
Lékaři si mohou vyměňovat informace a dokumenty v chatu, psát si k požadavku záznam apod.
Posíláte své pacienty pravidelně k vybraným specialistům? Pomozte nám je oslovit a zdigitalizujte vaši spolupráci. V případě zájmu se nám prosím ozvěte na podpora@medevio.cz.
Při zakládání reference si může referující lékař vybrat, zda má mít pacient k referenci přistup a vidět tak její obsah.
Abyste mohli referovat do jiných klinik, musíte mít zapnuté referování. To najdete v horním panelu navigace aplikace pod položkou Reference.
Historie referencí zobrazuje všechny vaše minulé reference do jiných klinik.
Sekce je rozdělena na dvě části podle toho, zda přijímající klinika označila dané požadavky za vyřízené (Vyřízeno) nebo ne (Aktivní reference).
Krok 0: Novou referenci založíte tlačítkem Referovat pacienta.
Krok 1: Vyberete, jakého pacienta chcete odreferovat. Pokud ho zatím nemáte v kartotéce, můžete ho v tomto kroku založit.
Krok 2: Zvolíte, k jakému lékaři chcete pacienta odreferovat. Můžete vyhledávat mezi všemi klinikami, které v Medevio referování podporují.
Krok 3: Vyberete důvod reference. V nabídce jsou důvody podporované cílovou klinikou.
Krok 4: Pokud klinika vyžaduje před referováním vyplnění dotazníku, vyplňte požadované informace.
Krok 5: Pokud klinika umožňuje pacienta rovnou objednat, zvolte po diskuzi s pacientem termín, který se mu hodí. Nabídka termínu je závislá na nastavení přijímající kliniky.
Dokončeno: Tím je referenční požadavek založený a cílová klinika ho vidí ve své frontě požadavků.
Abyste mohli přijímat reference z jiných klinik, musíte mít v nastavení kliniky v sekci Požadavky požadavky typu reference. V Medevio jsme pro vás připravili několik základních typů referencí, které jsme vytvořili ve spolupráci s lékaři. Ty najdete ve skupině Referování, která je viditelná pouze vašim kolegům z praxe.
Chcete-li přijímat reference, obraťte se na naši podporu (podpora@medevio.cz) a my vám pomůžeme vše rozběhnout.
Reference nastavujete v nastavení kliniky v sekci Požadavky. Pro pořádek je doporučujeme sdružovat ve skupině Reference, kterou jsme vám automaticky vytvořili.
Seznam podporovaných referencí můžete upravit. Existující Reference lze ze seznamu odstranit. Pokud byste naopak chtěli vytvořit nový typ reference, pošlete nám e-mail na podpora@medevio.cz a my vám ji přidáme. Od nás máte automaticky přidané tyto typy referencí:
Pokud pro Referenční typ požadavku vypíšete v kalendáři termíny, bude referující lékař povinen zvolit termín pro návštěvu pacienta.
Referenční požadavky vidí pouze ostatní lékaři, pacienti je v seznamu požadavků nevidí.
Referenci vám může zadat jakýkoliv lékař v Medevio.
Příchozí Referenci najdete, stejně jako běžné požadavky, na záložce Požadavky v horní navigaci.
Referenční požadavek funguje obdobně jako požadavek od pacienta s tím rozdílem, že požadavek zadal jiný lékař a ne pacient.
Reference existuje dvoj- nebo třístranná, tedy bez přístupu a s přístupem pacienta k obsahu. To určuje referující lékař a vy informaci vidíte v horní části požadavku.
V levém panelu vidíte kartu pacienta, kterého vám druhý lékař referuje. Pacient je rovnou přidán i do vaší kartotéky a to ve stavu "Čekající".
V pravém panelu detailu Reference je chat, ve kterém můžete komunikovat s referujícím lékařem.
Obsah Reference najdete ve středové části.
Důvod reference najdete v sekci Dotazník, kde by měl referující lékař vyplnit všechny podstatné informace.
Zdravotní záznam a Přílohy můžete upravovat pouze vy a referující lékař do nich má přístup k pouze nahlížení.
Událost, pokud vám referující lékař pacienta rovnou objednal do kalendáře (viz sekce Nastavení referencí výše), můžete také upravovat pouze vy a referující lékař pouze vidí zvolený termín.
Interní poznámka a Štítky jsou viditelné pouze lékařům ve vaší klinice a lékaři z referující kliniky k nim nemají přístup.
Ujistěte se, že máte od referujícího lékaře všechny potřebné informace.
Pokud potřebujete informace doplnit, napište lékaři v chatu.
Domluvte se s pacientem na termínu požadovaného vyšetření. Ke kontaktování pacienta použijte kontaktní údaje z postranního panelu.
Informujte referujícího lékaře o výsledcích vyšetření. Použít můžete Zdravotní záznam, Přílohy nebo Chat.
Označte požadavek za Vyřízený.