Nápověda: Kalendáře a on-line objednávání

Jak používat Medevio pro organizaci času v ordinaci.

Kalendáře jsme nedávno vylepšili. Tato nápověda popisuje fungování nové verze. Nemáte ji zatím aktivní? Napište nám, obratem ji aktivujeme. Pro uživatele starých kalendářů jsme připravili pár-minutové video-představení.

Novinky v kalendářích NOVINKA

Úvod - kde kalendáře najdete a k čemu slouží

Kalendáře slouží pro objednávání pacientů a organizaci času zaměstnanců kliniky. Jsou jednou ze základních funkcí Medevio a najdete je v horní navigaci pod Kalendář.

Záložka Kalendář má 4 sekce, mezi kterými můžete přepínat v horní navigaci:

  • Kalendář
  • Dovolené
  • Nastavení termínů
  • Nastavení

Kalendář

Hlavní stránka s kalendáři ve vaší klinice.

Můžete zde zakládat, prohlížet, měnit či rušit události v daných kalendářích.

Kalendář nabízí různé pohledy, které lze dodatečně přizpůsobit, ideálně právě pro vaši praxi.

V kalendářích můžete spravovat:

  • události s pacienty (rezervace)
  • události bez pacientů (blokace objednávání, porady atd.)
  • dovolené a státní svátky
  • a vypsané termíny pro objednávání pacientů

Dovolené

Na této záložce uvidíte vypsané všechny dovolené z kalendářů, ke kterým máte přistup a budete je moct editovat.

Nastavení termínů

Termín neboli blok je prostor ve dni (od - do), během kterého řešíte určité úkony či druh pacientů, například preventivní a jiné prohlídky neinfekčních pacientů. Termíny pak slouží pro objednávání pacientů do správných časů, ať již se objednává pacient sám nebo ho objednává někdo z kliniky.

Nastavení

Slouží k přidávaní/odebírání jednotlivých kalendářů a správě jejich chování.

hlavni obrazek.png

Práce s kalendářem a nastavení vzhledu

Stránka kalendáře nabízí různé možnosti nastavení. V horní liště nad kalendářem najdete:

  • (1) Roletku s volbou zobrazení: Náš kalendář nabízí 5 různých pohledů:

    • Den
    • Pracovní týden
    • Týden
    • Měsíc
    • Agenda: chronologický výpis naplánovaných událostí
  • (2) Tlačítko dnes: Zobrazí dnešní den ve zvoleném zobrazení.
  • (3) Šipky pro posun v čase: Posouvají zobrazované období do minulosti/budoucnosti.

Další ovládací prvky najdete v levé liště, kterou lze minimalizovat kliknutím na tlačítko v horní liště.

  • (4) Tlačítko Najít termín: NOVINKA Zobrazí v kalendáři všechny volné termíny pro vybraný typ požadavku.
    Dostupné pouze pro vybrané tarify

  • (5) Minikalendář: Slouží pro rychlé přeskakování v čase. V minikalendáři vidíte vyznačené aktuálně zobrazené období a dnešní den.

  • (6) Přepínání kalendářů: Máte-li v klinice více kalendářů, najdete je vypsané v sekci Kalendáře.

    • V pohledech Den, Pracovní dny a Týden lze zobrazit více kalendářů najednou.
    • Kliknutím na zaškrtávátko u jména kalendáře ho vybere, opětovné kliknutí odvybere.
    • Kliknutí na jméno kalendáře vybere pouze daný kalendář. Díky tomu lze rychle přepnout na daný kalendář, máte-li vybraný jiný/jiné kalendáře.
  • (7) Přepínání kalendářů (skupiny): Skupiny kalendářů jsou vhodné zejména pro větší kliniky s větším množstvím kalendářů. Jejich seskupení zpřehledňuje práci s kalendáři a umožňuje je hromadně zobrazit/skrýt.

    • Máte-li nastavené skupiny kalendářů, lze kalendáře přepínat i na úrovni skupin v sekci Skupiny kalendářů
    • Ovládání je totožné, jako u přepínání kalendářů.
    • Klik na zaškrtávátko u skupiny zvolí/odebere ze zobrazení všechny kalendáře v dané skupině.
    • Kliknutí na šipku u skupiny ji rozbalí/zabalí.
  • (8) Zoom: Mění vertikální měřítko kalendáře. Pokud se u vás točí pacienti např. po 5 minutách, nastavte si maximální zoom (5 minut) . Pokud u vás naopak tráví pacienti delší čas, nastavte si větší oddálení a uvidíte delší časový výsek. Zoom není dostupný v pohledech Měsíc a Agenda.

  • (9) Kompaktní zobrazení: Kompaktní zobrazení umožní na jednu obrazovku dostat více kalendářů, za cenu vynechání některých informací. Toto zobrazení minimalizuje obsah události až do stavu, kdy se událost ukazuje pouze jako barvený blok. V kompaktním zobrazení se vůbec nezobrazují:

    • Stavy pacienta
    • Stavy události
    • Termíny (postranní pruhy)

Dále je možné v kalendáři (10) skrýt časy ráno a večer, aby se vám zobrazovala pouze vaše ordinační doba - zbylé časy se skryjí za zelenou lištu. Kliknutím na lištu skryté časy zobrazíte. Pokud by ve skrytém čase byla naplánovaná nějaká událost, zobrazí se vám upozornění.

ovladani 2.png

Pacientské události - jak funguje objednávání pacientů

Pacienty můžete do kalendáře objednávat sami nebo je nechat objednávat do vypsaných termínů.

Zobrazení události

S událostí se vždy rovnou vytváří i požadavek daného typu. Kliknutí na událost v kalendáři otevírá detail požadavku. V jeho horní části pak vidíte naplánovanou událost.

Miniatura události v kalendáři obsahuje:

  • Jméno pacienta
  • Čas začátku události
  • Interní poznámku (zobrazuje se vždy pouze jedna)
  • Typ požadavku formou barvy. Barva události se bere z ikonky typu požadavku (tu lze změnit v nastavení kliniky v sekci požadavky).
  • Stav události, pokud je jiný než -
  • Stav pacienta, pokud je jiný než Aktivní

V agendovém zobrazení zobrazujeme ještě dodatečné informace:

  • Rodné číslo pacienta
  • Zdravotní pojišťovnu pacienta
  • Označení videohovorů
  • Název požadavku, pokud jste požadavek přejmenovali
  • Typ požadavku

V kalendářovém zobrazení najdete tyto informace v tooltipu po najetí myší na událost.

Nová událost - jak objednat pacienta?

Novou událost lze naplánovat kliknutím do volného místa v kalendáři nebo zaplánováním do vypsaného termínu přes tlačítko Najít termín.

  • Poznámka: můžete objednat i více pacientů na stejný čas (samotní pacienti se pak mohou objednat jen do volných časů).

(1) Klik v kalendáři

Událost vytvořte kliknutím do volného místa v kalendáři (alternativně lze událost přidat z detailu požadavku přes tlačítko Přidat termín).

  • Tip: zmáčknutím tlačítka myši, táhnutím a puštěním můžete vytvořit událost o potřebné délce.

(2) Přes tlačítko Najít termín NOVINKA

Dostupné pouze pro vybrané tarify

Stisknutím tlačítka Najít termín v levém horním rohu otevře dialog s výběrem typu požadavku. Po výběru požadavku se vám v kalendáři zobrazí volné termíny, které máte pro tento typ požadavku vytvořené.

  • Termíny se zobrazí jak zelené bloky s časem od-do.
  • Událost lze zaplánovat i na libovolné jiné místo v kalendáři, i na místo "vedle volného termínu".
  • Pokud máte v jeden čas vypsaných více bloků pro stejný typ požadavku, ukazují se termíny jen z prvního.
  • Plánovací mód zrušíte stisknutím Zrušit plánovaní v levém panelu nebo miniatuře v horní části stránky.

Kliknutím na termín ho vyberete a pokračujete ve vytváření události.

terminy.png

Pokračování - obě možnosti

Následně se otevře okno, ve kterém nastavíte, koho a na co chcete objednat:

  • V horní části okna lze upravit čas a délku události. Do editace se dostanete kliknutím na podtržený text.

    • Den a Začátek se přednastaví dle toho, kam jste v kalendáři klikli (1) nebo dle vybraného termínu (2).

    • Doba trvání se nastaví automaticky dle zoomu kalendáře (pokud plánujete mimo vypsané bloky) nebo dle nastavení bloku (1). Při plánování přes tlačítko Najít termín bude délka nastavena dle vybraného termínu (2).

    • Poslední možností je nastavit událost jako celodenní, kdy pak volíte pouze den začátku a konce.

  • Vyberte pacienta, kterého chcete objednat.

    • Začněte psát jméno nebo rodné číslo pacienta a systém vám napoví podle vaší kartotéky.
    • Pokud se jedná o nového pacienta, můžete ho rovnou založit kliknutím na volbu + Nový pacient
  • Nepovinně můžete k události doplnit Interní poznámku, kterou pak uvidíte ve vytvořeném požadavku. Pacient k této poznámce nemá přístup.

  • Vyberte důvod objednání, tzn. odpovídající Typ požadavku a klikněte na tlačítko Vytvořit.

    • Pokud událost vytváříte v čase, ve kterém máte vypsaný termín, bude předvybraný typ požadavku podle prvního typu z daného termínu (1).
    • Pokud plánujte přes Najít termín, bude také typ požadavku automaticky předvybraný.
  • Nakonec vyberete, zda chcete pacienta upozorňovat o události: NOVINKA

    • Zpráva o vytvoření události: Pacientovi se po vytvoření události odešle e-mail s pozvánkou a SMS/notifikace. Součástí e-mailu je i Informace po odeslání.
    • Upozornění o blížící se události: Pacientovi se před událostí pošle upomínka. Můžete si zvolit, kolik dní předem má upomínka přijít. Jak změnit text upomínky najdete zde. Výchozí nastavení tohoto upozornění se řídí nastavením daného typu požadavku.
nova udalost.png

Změna události VYLEPŠENÉ FUNGOVÁNÍ

Chcete-li změnit termín objednání, máte dvě možnosti:

  • Přetažením v kalendáři (kliknutí a táhnutí).

    • Přetahovat události lze v pohledech Den, Pracovní týden, Týden a Měsíc.
    • Přetahovat můžete pouze v rámci zvoleného období, nelze tedy např. v týdenním pohledu přesunout tažením do jiného týdne.
    • U měsíčního pohledu se přetažením zachovává čas začátku události.
  • V detailu požadavku u události kliknout na tlačítko (...) a vybrat možnost Změnit termín. Po kliknutí se vám otevře kalendář, kde budete moct událost nově umístit.

    • Nový termín vyberete kliknutím do kalendáře nebo výběrem ze zobrazených termínů (pouze vybrané tarify).
    • Po kliknutí se vám objeví okno, kde můžete upravit čas/trvání události a přidat si k požadavku novou interní poznámku.
    • Typ požadavku a pacienta nemůžete při přeplánování události změnit.

Při změně termínu potvrzujete, zda chcete o změně informovat pacienta.

Přidání události k existujícímu požadavku VYLEPŠENÉ FUNGOVÁNÍ

Pokud máte již založený požadavek, můžete k němu dodatečně událost přidat. V horní části požadavku v místě pro událost vidíte "Termín nebyl vybrán". Kliknutí na tlačítko (+) vás přesune do kalendáře, kde budete moct událost zaplánovat

  • Nový termín vyberete kliknutím do kalendáře nebo výběrem ze zobrazených termínů (pouze vybrané tarify).
  • Po kliknutí se vám objeví okno, kde můžete upravit čas/trvání události, přidat si k požadavku novou interní poznámku a zvolit, zda chcete u přidání události informovat pacienta.
  • Typ požadavku a pacienta nemůžete při dodatečném přidání události změnit.

Zrušení události

Termín lze zrušit na stránce detailu požadavku. Stačí kliknout na tlačítko Změnit či zrušit a vybrat možnost Zrušit rezervaci pacienta.

Při zrušení termínu potvrzujete, zda chcete o změně informovat pacienta.

Kontextové menu (pravý klik myši)

  • Klik pravým tlačítkem myši na událost vyvolá kontextové menu, ze kterého můžete

    • Otevřít kartu pacienta v Medevio
    • Otevřít kartu pacienta ve vašem ambulantním systému, pokud ho máte s Medevio propojený (platí jen pro vybrané AIS)
    • Změnit termín
    • Zrušit termín
    • Změnit stav události

    Nabídka kliniky z pohledu pacienta

Odškrtávání událostí aneb stavy událostí

Dostupné pouze pro vybrané tarify

Potřebujete si poznačit, které události proběhly a na které pacient nedorazil? Nebo ty, které jsi již vykázali? Použijte stavy události.

Jaké stavy událostí máme?

Chtěli jsme vám dát maximální volnost v tom, jak stavy událostí budete využívat. Proto jsme přidali 3 stavy, které mají pouze vizuální charakter a nepředjímají tak způsob využití.

  • - (Výchozí stav)

  • X

Kde stavy vidíte?

Stavy událostí vidíte:

  • V kalendáři: Zde zobrazujeme pouze stavy a X , kvůli úspoře místa.
    Nabídka kliniky z pohledu pacienta
  • Na detailu požadavku u události: Zde zobrazujeme všechny 3 stavy.

Kde se stavy mění?

Stavy lze změnit na obou místech, kde je zobrazuje, tedy na kalendáři a v detailu požadavku.

  • V kalendáři: Menu s nastavením stavu vyvoláte kliknutím pravým tlačítkem myši na událost.
  • Na detailu požadavku u události: Menu s nastavením stavu vyvoláte kliknutím na ikonku stavu u události.

Nabídka kliniky z pohledu pacienta

Termíny - bloky pro objednávání pacientů

Termíny (neboli bloky) slouží k lepší organizaci péče během týdne/dne, například vypsáním bloků pro prevence a očkování dopoledne a pro nemocné pacienty odpoledne.

U termínů lze zvolit, zda mají pouze interní funkci nebo slouží i pro objednávání ze strany pacienta.

Nastavení termínů nemusí přesně odpovídat ordinační době – tu nastavíte na stránce Nastavení ordinační doby.

Kde termíny najdete a jak fungují

Termíny vidíte v kalendáři jako úzké pruhy po levé straně každého dne v pohledech Den, Pracovní dny a Týden.

Pokud máte u termínu nastavenou viditelnost pro pacienty, mohou se do volných časů pacienti objednat na daný typ úkonu (= typ požadavku). Události pak již dodatečně neschvalujete.

Pokud je termín neviditelný pro pacienty nebo má-li omezenou viditelnost pro vybrané pacienty, zobrazuje se v kalendáři jako tečkovaný, respektive šrafovaný.

Nabídka kliniky z pohledu pacienta

Vám termíny pomáhají při plánování termínů. Nejen že vidíte, kde jste chtěli řešit jaké úkony, ale při plánování události se přednastavují parametry podle vypsaných termínů v daný čas.

Nastavení termínů

Termíny nastavíte na záložce Nastavení termínů.

Termíny se nastavují zvlášť pro každý kalendář. Ten volíte v horní části stránky.

Níže najdete tabulku se všemi vypsanými termíny.

Nový termín

Nový termín přidáte tlačítkem Plus v tabulce. Tím otevřete okno s plánováním bloku. U bloku lze nastavit:

  • (1) Jaké dny se má opakovat: zaškrtněte dny, ve kterých se má blok každý týden opakovat.

  • (2) Začátek a konec: nastavte čas začátku a konce daného bloku

  • (3) Nastavení opakování: zde můžete nastavit způsob a rozsah opakování bloku.

    • (4) Způsob opakování: zvolte, zda chcete opakovat každý týden nebo v sudé/liché týdny.
      Dostupné pouze pro vybrané tarify

    • (5) Opakovat od/do: chcete-li, aby se blok opakoval jen mezi vybranými daty, nastavte rozsah od-do.

  • (6) Typy požadavku: vyberete, co chcete v daný čas řešit.

    • V nabídce jsou vidět pouze typy požadavků, které mají nastavený Povinný nebo Nepovinný výběr termínu. Ty s nastavením Bez rezervačních termínů zobrazíte zaškrtnutím možnosti Zobrazit typy požadavků s nastavením "Bez rezervačních termínů" (7) pod seznamem typů požadavků.

    • Zaškrtnutím typu požadavku ho přidáte/odebere z bloku.

    • V jednom termínu lze mít libovolný počet typů požadavku.

    • Pod názvem požadavky vidíte, jaké má aktuálně nastavení týkající se objednávání.

    • Kliknutím na ikonu tužky (8) na konci řádku se dostanete do nastavení parametrů daného typu požadavku týkajících se objednávání.

      • Upravení parametrů specificky pro tento blok: Délku události a to, zda se bude jednat o videohovor, lze nastavit specificky pro daný blok termínů.
        Dostupné pouze pro vybrané tarify
      • Upravení parametrů napříč všemi bloky: Pokud chcete tyto parametry změnit u všech bloků, proklikněte se do nastavení typu požadavku a údaje změňte tam.
  • (9) Viditelnost termínů: (Dostupné pouze pro vybrané tarify) zvolte, jestli mají termíny sloužit pro pacienty nebo pouze pro interní využití v klinice. Nastavíte-li termíny jako viditelné, pacienti se budou moct objednat sami. Lze také termíny zviditelnit pouze vybraným pacientů.

    • Viditelné pro všechny pacienty: Termíny vidí všichni pacienti při objednávání.

    • Neviditelné pro pacienty: Termíny vůbec nevidí pacienti při objednávání, slouží pouze pro objednávání lékařem/sestrou.

    • Pouze pro pacienty z uloženého filtru pacientů: Termíny jsou dostupné pouze pro pacienty odpovídající filtru. Můžete tak například vypsat jiné termíny pro vaše prémiové pacienty.

      • Lze vybrat více filtrů najednou - termín pak uvidí pacient, který je alespoň v jednom z nich.
      • Pokud by se na daný požadavek chtěl objednat pacient, který nespadá do žádného filtru, krok s výběrem termínu přeskočí a požadavek se založí bez termínu.
      • Více o tvorbě uložených filtrů zde.

Po vytvoření se termín přidá do tabulky s termíny.

Změna termínu

Kliknutím na řádek s termínem se otevře podobné okno, jako když termín vytváříte. Výjimkou je výběr dní. Pokud jste vytvořili termín s více zvolenými dny, vzniknou z nich samostatné termíny, které lze upravovat pouze po jednom.

Smazání termínu

Klikněte na řádek s termínem a v okně zvolte možnost smazat. Tu je nutné potvrdit.

novy_termin_3.png

Dovolené (nepřítomnosti)

Pokud nebudete ordinovat z důvodu nepřítomnosti, zadejte si ji do kalendáře.

Kde dovolené uvidíte?

  • V kalendáři: oranžově vyznačené
  • V záložce Dovolené v horní navigaci kalendáře

Kde dovolené nastavíte?

Nepřítomnost lze zadat 3 způsoby:

  • Kliknutím do volného místa v kalendáři a překliknutím na záložku Dovolená v horní části nově otevřeného okna. Následně klikněte na tlačítko Přidat dovolenou či volno.
  • V záložce Dovolené v horní navigaci kalendáře
  • V menu v hlavní navigaci pod volbou Přidat dovolenou či volno.

Všechny možnosti výše vám otevřou okno, ve kterém dovolenou nastavíte.

  • Vyberte, kterých kalendářů se dovolená týká. Zvolit lze více kalendářů. NOVINKA
  • Zadejte den začátku a konce dovolené.
  • Vyberte, zda chcete upozornit pacienty na stránce vaší kliniky. Můžete také upravit text, který se pacientům zobrazí. V textu lze používat proměnné dle návodu pod textovým polem. NOVINKA
  • Pokud máte naši Pokročilou telefonní ústřednu, můžete zvolit, jestli mají být volající pacienti upozorněni speciální záznamníkovou hláškou. NOVINKA
  • Potvrďte tlačítkem Vytvořit dovolenou.

Vaši zadanou dovolenou můžete kdykoliv upravit nebo smazat. Dohledáte ji v záložce Kalendář – Dovolené, nebo přímo v Kalendáři u konkrétního data, ke kterému jste ji zadali. Pak na ni jednoduše klikněte a upravujte.

Jak dovolené fungují?

  • Dovolená vyblokuje zvolené kalendáře pro objednávání pacientů. Do ostatních kalendářů se i nadále budou moci objednat. Vy naopak můžete události plánovat i do dnů s dovolenou.
  • Pacienti vidí plánované dovolené na stránce vaší kliniky, pokud jste nechali zaškrtnuté Upozornění pacientů. Zbývá-li do začátku dovolené méně něž 3 dny nebo je aktuálně běžící, zobrazí se pacientům výraznější upozornění. Jeho součástí je zpráva, kterou jste si u dovolené nastavili.
  • Pozor: Pokud máte v době dovolené již nějaké naplánované události, je potřeba je zrušit nebo přesunout ručně.

Dovolená a ústředna

Pokud používáte naší chytrou ústřednu, lze u vyšších tarifů nastavit záznamníkovou hlášku při dovolené. Tu lze zapínat nebo vypínat při nastavení dovolené.

Nová stránka s přehledem dovolených NOVINKA

Stránka na záložce Dovolené má nový kabát. Co jsme upravili?

  • Stránka má nově formu tabulky, ve které vidíte dovolené všech lékařů najednou
  • V tabulce vidíte:
    • Kalendáře, kterých se dovolená týká
    • Stav dovolené (Proběhlá, Probíhající, Naplánovaná)
    • Trvání dovolené (od - do)
    • Zda má dovolená nastavená upozornění na klinice a v ústředně
  • V tabulce lze libovolně filtrovat. Ve výchozím stavu jsou vidět pouze Probíhající a Naplánované dovolené.
dovolene.png

Jiné události

Jiné události jsou události bez pacienta. Tyto události, stejně jako dovolené, blokují pacientům možnost objednání na daný čas. Využívejte je např. pro interní schůzky nebo osobní záležitosti.

Jinou událost založíte kliknutím do volného místa v kalendáři a překliknutím na záložku Jiná událost v horní části nově otevřeného okna.

Stejně jako u pacientských událostí nastavujete v horní části:

  • Den začátku
  • Čas začátku
  • Dobu trvání
  • Celodenní trvání
  • Navíc je zde možné navolit opakování události z předdefinovaných hodnot

Pole Vaše poznámka pak určuje popisek, s jakým se událost zobrazuje v kalendáři.

Můžete si také určit, jakou barvu bude mít událost v kalendáři. NOVINKA

Jiné události vidíte v kalendáři šedivě.

Opakování jiných událostí NOVINKA

U Jiných událostí si můžete nastavit, zda a jak se má daná událost opakovat. Můžete si určit následující způsoby:

  • Denní
  • Denní v pracovní dny
  • Týdně v daný den
  • Měsíčně v daný den (datum - 18. den)
  • Měsíčně v daný den (den v týdnu - 3. středa)
  • Ročně v daný den

Pokud následně chcete událost z dané sekvence smazat nebo upravit, dojde k úpravě u všech událostí ze sekvence.

Nastavení kalendářů ve vaší klinice

Záložka nastavení v navigaci kalendáře slouží ke správě vašich kalendářů.

  • Přidávání, odebírání a úprava kalendářů.
  • Přidávání, odebírání a úprava skupin kalendářů.
  • Nastavení pravidel pro objednávání pacientů.
  • Propojení s jinými kalendáři (Google, Outlook, Apple...).
  • Další nastavení kalendářů (text pro pacienty, skrývání časů atd.)

Přidávání, odebírání a úprava kalendářů

V Medeviu můžete mít kalendářů kolik jen chcete. Typicky každý zaměstnanec by měl mít svůj kalendář. Každý kalendář pak může mít své vlastní bloky (například pokud u vás očkování řeší sestřička, pak bloky pro očkování by se měly nacházet v jejím kalendáři).

Jiný důvod pro vytvoření více kalendářů je pokud ordinujete na více místech. Pak dává může dávat smysl vytvořit vlastní kalendář pro každé místo/pobočku. Řešení je zde více a ozvěte se nám, rádi poradíme jak nejlépe v Medevio řešit vaši situaci.

Nahoře na stránce vidíte přehled všech kalendářů ve vaší klinice.

Přidání kalendáře

Nový kalendář přidáte přes tlačítko Přidat kalendář.

Otevře se vám stránka, kde zadáte:

  • Kterému uživateli kalendář přísluší: tento kalendář uvidí daný zaměstnanec jako první v seznamu.
  • Jméno kalendáře: zobrazí se v levém ovládacím panelu kalendáře
  • Zkratku kalendáře: zobrazí se na místech, kde není prostor pro celé jméno kalendáře, např. při pohledu více kalendářů.
  • Omezení zobrazovaných časů: ovlivní, jaké časy budou v kalendáři skryté za zelenou lištou.
  • Sdílení událostí z kalendáře do jiných aplikací (Google kalendář, Apple kalendář, Outlook apod.): umožní synchronizovat události v kalendáři do jiných kalendářových aplikací.
  • Státní svátky: Pokud je tato volba zaškrtnutá, nemohou se pacienti objednat do termínů ve státních svátcích. Chcete-li ordinovat pouze ve vybrané svátky, odvyberte tuto možnost a svátky, které chcete mít volné, vyblokujte pomocí Dovolené nebo Jiné události.

Úprava kalendáře

V seznamu kalendářů klikněte na kontextové tlačítko na pravé straně (...) a vyberte volbu Upravit. Na stránce můžete upravit stejné parametry jako u zakládání kalendář.

Smazání kalendáře

V seznamu kalendářů klikněte na kontextové tlačítko na pravé straně (...) a vyberte volbu Smazat.

Smazat lze pouze ty kalendáře, které nemají naplánované žádné události s pacientem v budoucnosti. Ty je nejprve nutné zrušit nebo přesunout.

Zároveň každá klinika musí mít alespoň jeden kalendář, takže poslední kalendář smazat nejde.

Přidávání, odebírání a úprava skupin kalendářů

Dostupné pouze pro vybrané tarify

Pro větší kliniky umožňujeme organizovat kalendáře do skupin. Skupiny můžete vytvořit např. podle:

  • specializace
  • adresy, na které pracovník působí
  • zda se jedná o kalendáře lékaře, sestry, recepce

Jeden kalendář může být i ve více skupinách.

Seznam všech skupin najdete na stránce pod seznamem kalendářů.

Přidání skupiny kalendářů

Novou skupinu kalendářů přidáte přes tlačítko Přidat skupinu.

V otevřeném okně skupinu pojmenujte a vyberte kalendáře, které chcete do skupiny zařadit.

Po přidání kalendáře do skupiny se u něj v tabulce kalendářů objeví štítek. Máte tak vždy přehled, v jakých skupinách je kalendář zařazený.

Úprava skupiny kalendářů

V seznamu skupin kalendářů klikněte na kontextové tlačítko na pravé straně (...) a vyberte volbu Upravit.

Můžete upravit jméno skupiny a zařazené kalendáře.

Smazání skupiny kalendářů

V seznamu skupin kalendářů klikněte na kontextové tlačítko na pravé straně (...) a vyberte volbu Smazat.

Sdílená nastavení kalendářů

Nejníže na stránce nastavení kalendářů najdete sdílená nastavení pro všechny kalendáře v klinice.

Pravidla pro objednávání

Zde můžete nastavit, jaké termíny vidí pacienti při objednávání (platí pouze pro objednávání ze strany pacientů).

  • Maximální čas do budoucnosti: vyberte, jak moc dopředu se mohou pacienti objednávat.

  • Minimální čas před termínem: zadejte, kolik hodin nejpozději před termínem si ho může pacient zarezervovat. Lze určit zvlášť pro pacienty s prémiovým plánem a pacienty bez něj.

  • Výchozí kalendář při objednávání ze strany pacienta: (Dostupné pouze pro vybrané tarify) ovlivňuje, jaký kalendář se při objednávání pacientovi zobrazí jako výchozí.

    • Kombinovaný kalendář s termíny všech pracovníků: pacient uvidí jako první termíny ze všech kalendářů, které mají pro daný požadavek vypsané termíny

    • Kalendář pracovníka, u kterého byl pacient naposledy: pacient uvidí jako první termíny z kalendáře lékaře, u které byl s daným typem požadavku naposledy (nebo s jiným problémem, pokud tento typ požadavku zadal poprvé).

      • Pozn. tato volba zároveň nastaví kalendář daného lékaře jako výchozí i při plánování rezervace ze strany kliniky.

Poznámka viditelná pacientům při volbě termínu

Můžete si zde také nastavit poznámku, kterou vaši pacienti uvidí při výběru termínu ve vašem kalendáři, například:

poznamka-vyber-terminu.png

Objednávání ze strany pacienta

Objednávání

Máte-li pro daný typ požadavku vypsané termíny, pacient bude při zadávání požadavku vyzván k výběru termínu.

Tento krok je povinný, pokud máte u požadavku nastavený Povinný výběr termínu (změnit můžete v nastavení typu požadavku v záložce Objednávání). V případě Nepovinného výběru termínu může pacient tento krok přeskočit.

Pacient vybírá pouze z pro něj dostupných termínů:

  • Viditelnost: jsou v blocích viditelných pro pacienty nebo pro skupinu pacientů, do níž pacient spadá
  • Časový horizont: jsou v dostupném časovém horizontu, tedy mezi minimálním a maximálním časem před začátkem termínu.
  • Nepřekrývají se: nekryjí se s jinou událostí nebo jiným pacientem. Medevio hlídá, aby se vám neobjednali dva pacienti na jeden čas, i když jste si třeba jiného pacienta zadali do kalendáře sami.
  • Svátek nebo dovolená: pacienti se nikdy nemohou objednat do termínů během vaší dovolené, pokud dovolenou nezakládáte až po vzniku pacientovi rezervace. U svátků lze objednávání povolit v nastavení kalendáře, ale ve výchozím nastavení je také zakázané.

Není-li pro něj dostupný žádný termín, může pacient krok s výběrem přeskočit i když má požadavek nastavený Povinný výběr termínu.

Během výběru termínu se pacientovi zobrazuje Poznámka při volbě termínu, pokud ji máte nastavenou.

Pacientovi se jako první nabídnou termíny dle nastavení Výchozí kalendář při objednávání ze strany pacienta:

  • termíny ze všech kalendářů a může si přepnout na termíny z vybraného kalendáře
  • termíny z kalendáře lékaře, u kterého byl naposledy a může si přepnout na všechny termíny nebo termíny jiného lékaře

Změna a rušení termínu

Nejen lékaři, ale i pacienti mohou termíny měnit a rušit. Medevio umožňuje pacientům zrušit či změnit kdykoliv. Cílem je, aby se lékař dozvěděl o tom, že pacient nepřijde, i kdyby to mělo být jen hodinu před událostí.

Pokud pacient mění nebo ruší termín, vyžadujeme po něm udání důvodu. Důvod zrušení uvidíte v automatické zprávě v chatu požadavku. Tento krok prokazatelně snižuje bezdůvodné rušení termínů ze strany pacientů.

Upozornění pro pacienta NOVÉ FUNKCE

Medevio automaticky upozorňuje pacienty ohledně kalendářových událostí.

  • Po objednání:

    • Pokud objednává lékař, přijde pacientovi SMS/notifikace o založení události a e-mail, který obsahuje kalendářovou pozvánku a Informaci po odeslání. Při vytváření máte možnost pro danou událost neupozorňovat.
    • Pokud událost zakládá pacient, přijde mu pouze e-mail s pozvánkou a Informací po odeslání
  • Při změně nebo zrušení termínu: Pokud pacientovi změníte nebo zrušíte termín rezervace, přijde mu notifikace/SMS a e-mail s upravenou pozvánkou. To, jestli posílat upozornění, potvrzujete při změně i smazání události.

  • Před událostí: 1 den před událostí přijde pacientovi zpráva s připomínkou blížící se události. K této zprávě lze připojit instrukce pro pacienta. Text zprávy lze přizpůsobit v nastavení typu požadavku. Lze také změnit, kolik dní předem zpráva chodí. Při zakládání události máte možnost pacienta neupozorňovat nebo upozornit v jiný den.

kalendar-pro-pacienta.png

Import událostí externího kalendáře do Medevio

Informace o možnostech importu kalendářových událostí z externího systému do Medevio najdete zde.

Tento web používá soubory cookie
Používáme cookies k analýze návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklam. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy.

Cookie Settings

We use cookies to improve user experience. Choose what cookie categories you allow us to use. You can read more about our Cookie Policy by clicking on Cookie Policy below.

These cookies enable strictly necessary cookies for security, language support and verification of identity. These cookies can’t be disabled.

These cookies collect data to remember choices users make to improve and give a better user experience. Disabling can cause some parts of the site to not work properly.

These cookies help us to understand how visitors interact with our website, help us measure and analyze traffic to improve our service.

These cookies help us to better deliver marketing content and customized ads.